Monday, October 6, 2014

yang punyai HATI seperti itu



Hari ini aku ternampak seorang anak perempuan memakaikan stoking kaki ibunya. Aku pandang dia, aku rasa kagum dekat diri dia. Aku bangga aku mengenali dia. Insya Allah, dia akan mendapat kebaikan di dunia dan akhirat kelak. Percayalah dik...yakin... insya Allah ganjarannya ada buatmu nanti.

Aku ada seorang kawan yang setiap minggu akan pulang ke rumah emak dan ayah dia utk dia mengemas rumah dan membasuh bilik air rumah emak dia. Suatu ketika dahulu sewaktu dia punya bibik dia akan hantarkan bibik dia kemas rumah emak dia. tapi sejak dia tak punya bibik lagi, dia sendiri yang akan buat semua itu.

Aku ada seorang kawan lelaki yang setiap Hari Jumaat akan pulang ke rumah keluarganya dan akan bawa ayah dia ke kedai gunting rambut,
anak lelaki itu juga akan sentiasa pulang ke rumah emaknya utk menghulurkan bantuan pada emaknya contoh sekiranya emaknya ingin meminta membelikan barang barang basah dan kering di rumah emaknya.
baru baru ini aku dapat tau, dia juga yang membantu emak dia memasak di dapur kerana pembantu rumah emak dia telahpun bercuti.

aku bangga mereka adalah orang orang di sekeliling aku. aku bangga mereka punya hati yang seperti itu.

semoga Allah akan merahmati mereka semua dan akan memberikan mereka kesenangan dan dipermudahkan urusan kehidupan mereka di dunia dan insya Allah di akhirat kelak.

amin ya rabbal alamin

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...