Monday, August 18, 2014

kebahagian anda tidak bergantung pada orang lain...

tapi pada diri sendiri... Bismillahirahmanirahim. bila kita di uji dengan sesuatu ujian, kita selalu lupa yang Allah itu ada. Allah sedang memerhatikan kita. kita sentiasa lupa. bila kita dalam keadaan marah, sedih, kita selalu membuat apa sahaja tanpa kita sedari Allah itu sedang memerhati. iman kita lemah. lemah sangat. ujian yang sedikit pun kita tak mampu nak handle. syukur kita nie disuruh istigafar berulang kali supaya kita tak terus hanyut dengan dosa. hari ini aku berjumpa dengan seseorang yang dekat dengan aku. tak sangka cerita beliau sama dengan aku. tak sangka. bila aku berikan dia nasihat...ia seolah olah aku sedang menasihati diri ini. aku ingat kata kata Allahyarham Tuan Guru Aku, USTAZ HAJI AHMAD BIN WAHAB, sabar tau..sabar... betul...aku kene sabar. sombongnya aku kalau aku tak kuat menghadapi ujian ALLAH. Bukankah umat terdahulu sebelum aku lagi hebat ujian mereka... rakyat palestine lagi besar ujian mereka.,. Ya ALLAH yA Tuhanku... ampunkan dosa dosa aku dan dosa dosa semua wanita di muka bumi ini. kami ini sangat lemah ya Allah. kami kadang kadang kami terhasut dengan syaitan durjana ya ALLAH. sepatutnya peristiwa ISRAK MIKRAJ menjadi pelajaran buat kami ya ALLAH...penghuni neraka adalah WANITA @ PEREMPUAN. itu sepatutnya menjadi ingatan dan pelajaran kepada kami semua ya ALLAH. AMPUNKAN KAMI SEMUA WANITA WANITA AKHIR ZAMAN INI YA ALLAH

2 comments:

  1. Amin... buku tu saya pun dah baca... even ulang kali dibaca...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...