Wednesday, October 1, 2014

masa merubah segalanya



suatu ketika dahulu, aku adalah ahli bermekap. sangat . tebal betul juga penampilan aku suatu ketika dahulu, mungkin disebabkan suami aku sendiri suka aku berhias. sentiasa memberikan aku duit utk beli barangan mekap aku sendiri. aku ini orangnya cukup sangat nak keluar duit utk diri sendiri..jadi bila pergi ke mall, laki aku sendiri akan tanya...u punya barang mekap ada lagi ke?? dia suka aku berhias....sehinggalah terjadi situasi ini....


aku dan suami aku. kawan kami suami isteri. benar aku di kedai tak lah beria ia bermekap kan...tapi adalah sikit sikit daripada sekarang cuma liptik dan celak sahaja.. bila kami keluar berempat pertama kali kawan suami aku... memuji aku di hadapan isteri nya yang sepatutnya isteri dia pun kene berhias dan bermekap seperti aku.. aku jadi berdosa.

aku terasa sangat berdosa waktu itu. seorang lelaki lain telah memuji aku dihadapan isterinya...

sejak itu aku terus meninggalkan barang barang mekap aku. terus hadiahkan buat adik ipar aku..

Allah Allah Allah..

ampunkan dosa aku Ya Allah...niat aku adalah hendak menyukakan suami aku...tapi suami orang lain telah terpuji aku...

suami aku tanya juga sejak kejadian aku meninggalkan mekap aku... dia pun menerima dengan hati yang terbuka...

alhamdulillah

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...