Wednesday, October 1, 2014

si penakut naik kapal terbang



suami aku cukup sabar dengan aku. sangat sangat penyabar orangnya. aku nie takut akan ketinggian dan tempat yang tertutup. jadi menaiki kapal terbang adalah satu azab pada aku. perut aku memulas, aku akan nak termuntah, berpeluh peluh... macam macam lah peel aku datang.

pengalaman kedua aku menaiki kapal terbang adalah sewaktu mengerjakan umrah. Pergi tue mmg lah azab, tapi bila nak balik aku dah bijak sedikit, aku pergi beli pil tido kat farmasi tue siap siap.

tapi ada satu lagi benda yang kelakar bangang yang laki aku sabar melayankan aku, bila waktu naik tangga kapal terbang masa nak balik..
aku ulang ulang suruh nazli tanya kat stewardes yang jaga pintu tue... tanya betul tak kapal terbang nie pergi malaysia kah kah kah kah
nazli taknak layan aku.... dia cakap kan semua tue muka orang malaysia...aku berjerih jerih suruh dia tanya gaks.. sebab aku takut salah naik kapal terbang kah kah kah kah kah...

bila stewardes tue kata ya pergi malaysia, barulah aku melangkah masuk ke dalam perut kapal terbang


2 comments:

  1. seronoknya dah sampai tanah suci, hehe takut salah kapal terbang ye, betul juga kalau dah naik tup2 sampai afrika kan naya heehee,singgah pagi ke sini melia..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul ana...time tue mmg dah bersemangat nak balik...nak jumpa anak yang ditinggalkan ...

      rindu sangat pada anak anak waktu tue

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...