Wednesday, October 7, 2015

sejarah berulang lagi

Dulu Waktu Aku sebaya Umur Anak Aku, ayah pernah menolong seorang perempuan OKU bernama "Munah" . Ayah dan Emak membela Dia , Dan di letakkan di Kedai ayah dulu . Dia Membantu kami Dengan membasuh cawan .

Nak Tahu kisah malang dia ? Dia di rogol Dan sedang mengandung Kan anak . 

Ayah Lah yang Membawa Dia tinggal bersama Sama kami Di Kedai ayah dahulu .

Aku masih ingat Lagi , Kak Munah adalah OKU cacat Akal. Kadang kadang di serang Sawan Babi. Berbuih buih mulut Dia Tiba Tiba tidak sedarkan diri . Aku Selalu Duduk dengan Kak Munah itu . Beliau suka Kumpul duit 50 sen sekeping Dan di Simpan Dalam Satu tangan yang di ikat .

Gambar di Atas Bukan Kak Munah . Itu cerita Arwah ayah Aku .

Gambar di atas Adalah cerita Aku . Nama Perempuan di Sebelah Aku Adalah Ita, beliau mengandung 6 Bulan sekarang . Beliau Sudah kematian Suami . Allah hadirkan Beliau ingin meminta pekerjaan dengan Aku . Aku ambil Dia bekerja . Aku ambik Dia tinggal di Rumah kami.

Kisah hampir Sama dengan kisah arwah ayah Aku .

Dan anak anak Aku sekarang menyaksikan Apa yang sedang berlaku ?

Mungkinkah anak anak Aku akan mengulangi sejarah atuk Dan Ibu nya kembali ???

Memahami #ertihidupadalahmemberi

Bila Kita mengasihi , Kita akan di kasihi


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...